Från vår blogg

Min Volvo FM med några år på nacken var i behov av bättre belysning. Inte bara själva originallyktorna utan även i form av extraljus. Till hösten är tanken att jag ska sätta två varningsljus med stångmontage som i varsitt hörn uppe på kupén, men jag återkommer när detta blivit genomfört.

Jag gick även ihop med några kollegor som även dom behövde uppdatera belysningen på sina trotjänare, och tillsammans fick vi ett riktigt bra pris på en RDS 50″ av märket Rigid Industries som enligt dom flesta förarna är den bästa ledrampen till lastbil. Det som står ut enligt min erfarenhet är att denna ledramp ger ett fylligt och långt spotljus, dessutom med bra bredd. Det var jag och Conny som kom på idén och vi gjorde ett försök att kontakta Ljusgiganten som slutligen gav ett bra erbjudande som vi inte kunde tacka nej till. Kan man komma undan lite billigare så varför inte?

På bilden ser du Connys lastbil som valde att montera fyra ledramper av ett annat märke tyvärr.

Utöver allt detta så är det Tyskland som står näst på listan. Det är sista trippen jag kommer göra utan varnings- och extraljus på fordonet (det är ju inte riktigt mörkt än). Så när det senare bär av mot England så är det jag och julgransbelysningen som ska ut på tur. Och är det i något land man behöver lite ljus i tunneln (bokstavligt talat) så är det i det gråa och smått tråkiga Storbritannien!

Drömmen om en Volvo FH Electric

I tjugo år har jag kört åtskilliga mil landet runt på diesel. Lastbilen som är som mitt andra hem har hjälpt mig avverka tusentals arbetstimmar på vägarna. Åkeriet jag kör för har nu valt att investera i en Volvo FH Electric och jag har äran att få göra premiärkörningen! Kommer att ge er en inblick och utvärdering inom kort! Nedan bjuder jag på ett litet smakprov så länge.